Wednesday, November 10, 2010

sakit hati

aku br je balik bercuti on 30/10/2010.. and i took 8 days from my annual leave..since next week is raya haji..kebetulan laki aku ader..kiteorg ingat nak celebrate kat kuantan..so last week aku dah hantar application form .. yg sedihnya cuti aku tak diluluskan..aku ambik cuti 2 hari jer ..kames n jumaat..n aku ambik dr annual leave aku..reason being..last month aku dah cuti..come onlah..aku bengang gila...dahlah raya posa aku tak ambik.. raya haji..aku x leh nak celebrate .. ape hal..beb..

5 comments:

  1. Annual leave adalah hak pekerja selagi baki cuti masih ada. Ko fight back! Geram plak aku. Kalau mereka berdegil, ko MC! Apa2 jadi, aku tolong ko pegang sepanduk.

    ReplyDelete
  2. hahahahah...very supportivelah kawan aku...

    ReplyDelete
  3. reason yg diberi last month ko dah amek cuti tu sungguh x solid, everymonth kite ada hak nk amek cuti pe...
    tp kalo reason company akan bankrup kalo ko amek cuti hari tu, haaa yg ini baru solid...
    haehe...

    ReplyDelete
  4. eheemm.. excuse me tumpang lalu sikit....
    Pekerja mempunyai hak untuk mengambil cuti tahunan.. yer betul. Tapi, majikan mempunyai hak untuk meluluskan @ menolak permohonan.. betul jugak.. kalau majikan tak luluskan cuti atas sebab keperluan syarikat (bukan sebab nak bangkrap jer yer.. :))dan disebabkan itu cuti pekerja tak habis, majikan kena bincang dgn pekerja untuk bayar pampasan bg setiap hari cuti.. tp, kalau pekerja tidak merancang cuti.. xdptla mereka bagi pampasan..

    Ini, aku praktikkan dlm company aku dan ia mengikut akta pekerja jugak ler..

    hmm..ikhlas aku nasihatkan ko sbg kawan yg juga majikan org, ko tryla merayu kat boss. suh dia kasi cuti. bgtau la alasan yg ko simpan cuti raya puasa ko untuk g UK. Bg aku, semua benda boleh dibawa berbincang.. jgn ambik MC kalau dia xluluskan cuti. Sebagai majikan, aku rasa that is not proper la.. Put yourself in their shoe.. ko kena jaga reputasi ko sendiri. kecuali kalau ko mmg xnak kerja lama kat situ.. ko buat

    **PeAcE**

    ReplyDelete