Monday, November 8, 2010

ijab dan kabul

biler merenung kembali saat2 bersama..suka duka bersama teman2..teman2 yang mengeluh belum kahwin...seringkali bibirku mengucapkan perkataan sabar..jodoh belum sampai..biler jodoh itu sampai..engkau takkan dapat menolaknya..segalanya seolah-olah berjalan mengikut perancangan..malahan engkau sendiri yang terkejar2...tapi kawan..take it easy..syukur kepada Allah..telah menemukan dan menjadi pelengkap rusuk si Adam..itu juga yang berlaku padaku..pabila aku berputus asa aku takkan bertemu prince charming aku..takdir Allah telah menemukan aku dengan si dia..yang serba sederhana..tanpa perlu bercinta bertahun lamanya..tanpa diduga..pertemuan kali pertama membawa kepada ikatan pertunangan yang berlangsung setelah mengenalinya hanya 2 bulan..4 bulan selepas pertunangan itu ..kami dijabkabulkan ..segalanya berlaku dengan pantas...kalau difikirkan dengan masalah kewangan dan etc..aku rasa macam tak percaya..syukur alhamdulillah Allah permudahkan segala-galanya ... kenapa aku berceritera ...kerana 2 sahabatku telah berjaya menemukan pasangan hidup mereka..doa kupanjatkan doa moga hidup rumahtangga mereka sentiasa aman ..

No comments:

Post a Comment